Butikkutvikler.no AS

Helhjertet, ærlig og usminket

BUTIKKEKSPERT GØRIL FLORVAAG

BEDRE, IKKE MER


I et skiftende "retail-landskap" har den selvstendige butikken større forutsetninger for å overleve ved å være i forkant av utviklingen, og ved å være tilpasningsdyktig. Jobber du med meg så blir du oppdatert på trender, du får kunnskap, informasjon og innsikt. Vet vi bedre, gjør vi bedre. Som butikkrådgiver vil jeg hjelpe deg med å se fremover, ved å se bakover. Jeg "leser" en butikk veldig raskt, og det er lett for meg å se smertepunkter, forbedringspotensiale og muligheter. "Du kan lede en hest til vannet, men du kan ikke få den til å drikke" - og slik er det for meg og. Jeg kan peke ut retninger, gi konkrete, individuelle råd, fortelle og forklare, men jobben må du gjøre selv. 


Alt for mange butikker jobber "bare" med driften, og alt for lite med å utvikle butikken. Hadde du investert i en time eller ti med rådgivning, vil det kunne gi deg en helt annen avkasting enn at du bruker pengene på å kjøpe enda flere varer. Det å drive en lønnsom butikk dreier seg om mer enn bare å selge "mer". 


ONLINE MEDLEMSKAP


Kunnskapsportalen er åpen for innmelding to ganger i året. Du er medlem så lenge du selv ønsker. Hver måned fokuserer det på ett spesifikt tema. Du kan følge Kunnskapsportalen måned for måned, eller gå igjennom i ditt eget tempo. Du får tilgang til en lukket facebookgruppe hvor du får støtte og fellesskap med andre butikkdrivere. Hver måned er det livesending og forskjellige begivenheter som markeres. 



KURS


Butikkutvikler.no AS kan ta på seg bedriftsinterne kurs og spesialsydde "workshops". I tillegg arrangerer jeg forskjellige fagkurs. Ta kontakt for å høre mer om dette. 


"Butikkutvikling er stedsutvikling og stedsutvikling er butikkutvikling" er en kjensgjerning. Det å jobbe i lag, samarbeide på tvers av bransjer, være "på hugget", ha omstillingsevne og skape handlelyst er avgjørende for å ta vare på morgendagens kunde. 


Butikkdrift er ikke hva det en gang var, og det er ikke butikkene som setter agendaen, men forbrukeren. 




EN-TIL-EN RÅDGIVNING


Den største trusselen de selvstendige butikkene står overfor er ikke netthandelen eller kjøpesentre. Trusselen er butikkenes mangel på strategi og personlighet.


Jeg rådgir både i butikk og online i mitt onlinemøterom. 




NISJEBUTIKKENS DAG


Sammen med designer Giske Berland, i GB-design.no er jeg den stolte skaper av den nasjonale bevisstgjøringskampanjen "Nisjebutikkens dag". I 2020 gjennomfører vi denne kampanjen for tredje året på rad. Målet er at selvstendige butikker skal formidle et budskap til forbrukeren om den viktige lokale verdiskapingen unike butikker står for. Nisjebutikkens dag feires med en festmarkering dagen etter black friday. Samtidig så er hver dag nisjebutikkensdag, og kampanjen er utvidet. Les mer på nettsiden.


Noen tror at nisjebutikkens dag er det samme som "small business saturday, men det er det ikke. Nisjebutikkens dag dreier seg ikke om salg, tilbud og prisras. Ta turen over til prosjektets egne nettside og følg gjerne i sosiale medier. 


Har du lyst på en cookie? ;-) Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (altså; cookies). Ved å klikke på "Godta" samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler.

Ja, jeg vil ha cookies!