Helhjertet, ærlig og usminket
Den største trusselen de selvstendige butikkene står overfor er ikke netthandelen eller kjøpesentre. Trusselen er butikkenes mangel på strategi og personlighet.
Jeg rådgir både i butikk og online i mitt onlinemøterom.
ONLINE MEDLEMSKAP
Kunnskapsportalen er et slags online 'treningssenter' for butikkdrivere. Du er medlem så lenge du selv ønsker. Hver måned fokuseres det på ett spesifikt tema. Du kan følge Kunnskapsportalen måned for måned, eller gå igjennom i ditt eget tempo. Kunnskapsportalen inneholder massevis av nyttig verktøy som hjelper deg i din butikkhverdag; alt i fra sjekklister til filmer og motiverende arbeidsbøker.
Butikkutvikler.no AS kan ta på seg bedriftsinterne kurs og spesialsydde "workshops". I tillegg arrangerer jeg forskjellige fagkurs. Ta kontakt for å høre mer om dette.
"Butikkutvikling er stedsutvikling og stedsutvikling er butikkutvikling" er en kjensgjerning. Det å jobbe i lag, samarbeide på tvers av bransjer, være "på hugget", ha omstillingsevne og skape handlelyst er avgjørende for å ta vare på morgendagens kunde.
Butikkdrift er ikke hva det en gang var, og det er ikke butikkene som setter agendaen, men forbrukeren.
Sammen med designer Giske Berland, i Design by Giske er jeg den stolte skaper av den nasjonale bevisstgjøringskampanjen "Nisjebutikkens dag".
I 2025 gjennomfører vi denne kampanjen for åttende året på rad. Målet er at selvstendige butikker skal formidle et budskap til forbrukeren om den viktige lokale verdiskapingen unike, lokale og selvstendige butikkene står for.
Nisjebutikkens dag er en festmarkering den 18. oktober.
Alt av design og kampanjemateriell (trykk og digitalt) er laget av DesignbyGiske. Kun butikker som kjøper kampanjemateriell har lov å bruke navn og bildefiler i markedsføringen sin.
I et skiftende "retail-landskap" har den selvstendige butikken større forutsetninger for å overleve ved å være i forkant av utviklingen, og ved å være tilpasningsdyktig. Jobber du med meg så blir du oppdatert på trender, du får kunnskap, informasjon og innsikt. Vet vi bedre, gjør vi bedre. Som butikkrådgiver vil jeg hjelpe deg med å se fremover, ved å se bakover. Jeg "leser" en butikk veldig raskt, og det er lett for meg å se smertepunkter, forbedringspotensiale og muligheter. "Du kan lede en hest til vannet, men du kan ikke få den til å drikke" - og slik er det for meg og. Jeg kan peke ut retninger, gi konkrete, individuelle råd, fortelle og forklare, men jobben må du gjøre selv.